For You

Setelah semusim hujan berlalu
Panas matahari mula bersinar
Bukan untuk tasik menjadi kontang
Tapi untuk aku lihat mentari pagi

Aku mula bersahabat
Dengan mawar-mawar berduri itu
Yang dikirimkan kepadaku
Hingga menjadi asbab
Untuk kekal berduri

Buat dirimu
Yang saban hari masih terpadu
Tetap terus memanjang untuk mekar
Menyentuh diriku hingga aku merindu
Dalam masa yang tersisa
Sebelum nanti menjadi layu

Kugambarkan dirimu
Yang bertamu di hatiku
Biarkan laut menjadi pemisah
Namun tidak suatu alasan
Dari berhenti mendoa dirimu
Dipayungi bawah langit nan satu

Ingin ku ungkapkan sesuatu
Sungguh aku mensyukuri
Nikmat mengenal dirimu
Bersahabat jadi mawar
Bersahabat jadi sungai
Demikian itu rinduku

Sahabat
Kerana-Nya aku mencintaimu
Semoga rasa mahabbah ini
Utuh mekar menjadi mawar
Setia mengalir seperti sungai
Hingga mampu berlari
Dalam menuju dakapan Illahi

Kamar 1/Wisma Jepang/00.26 am

Comments

Post a Comment

Popular Posts