Aku Rindu

Alhamdulillah, agak lama rasanya tiada penulisan pada blog ini setelah kurang lebih hampir 2 minggu di tanah air tercinta. Walaupun di tempat sendiri, aku merasakan diri sebenarnya rindukan Bumi Makassar. Entah kenapa hati ini seolah mahukan ketenangan sana, mahukan keindahan buminya. Di sini, banyak yang telah berubah, bangunan bervariasi ketinggiannya, kenderaan bermaharajalela, bukit-bukau diragut kekukuhannya di Bumi Allah, dan manusia juga berubah. Aku juga mengharapkan perubahan dalam diri aku ke arah yang lebih baik dari hari lalu. Sukar untuk menjadi seorang yang sangat baik tapi tidak bagi mereka yang ingin menjadi lebih baik dari semalam. Tidak banyak yang ingin aku coretkan cuma kadang diri ini seakan tidak punya kekuatan untuk menulis. Hairan di akal. Mungkin aku harapkan pengisian yang lebih pada jiwa dan hati ini seperti di Makassar. Oleh yang demikian Ya Allah, aku pohon barakah-Mu dan pintaku ketenangan hati dan jiwa. Doaku moga keimananku sentiasa di bawah jagaan-Mu malah semakin meningkat. Doaku juga pada teman sahabiah, sama-samalah kita berusaha ke jalan-Nya, berusaha mencapai redha-Nya dan berusaha menjadi muslim sejati serta anak yang soleh.

P/s: Terima kasih untuk sofia sakina kerana menjadi pemangkin buat coretan kali ini. Moga Allah memberkati kamu semua. Barakallahu fiikum.

Comments

  1. Rase macam tribute lak... Papepon, bykkan pengisian n u'll be fine wherever you are... Lagipun, u'll need to come home someday, so, better get used to it... All the best, and pray for me..=)

    ReplyDelete
  2. ok, n right now after this, im surely mis home. i'll be going back on august 13th. All d best too in whatever u do. insyaAllah :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts